90s kid

március 08, 2016

In this outfit I look like a real rock chick from the 80s - 90s and I sort of felt like one. To be honest I never liked rock music and the way they dress, but I'm pretty sure that Hedi Slimani and his Saint Lauren girl changed my mind about that in some ways. I was looking for the perfect biker leather jacket for so long and never found the right one before, but finally I can say, I found it. I love the puffed-quilted shoulders and sleeves, the neck of it and that the assymethric zipper ends in a collar. This jacket will look great with causal sets like this and pretty dresses as well. I feel like the choker will be another big love of mine, but in the stores I can only find the 90s tattoo chokers, so I will have to do them for myself. This time I chose my new khaki crochet sweater and added blue jeans, instead of black, because it would be too dark and plain. To finish the rock chic look I made black smokey eyes, but highlighted the lower part of my eyes with green instead of black.
Don't be afraid if the set is not entirely what you usually wear, even if the pieces by itfelf represent your style. Fashion is about the many ways of self-expression and experimenting. Sometimes step out of your comfortzone and monotonic dressing, dare to change from time to time and show something new.

Ebben a szettben úgy néztem ki mint egy menő rocker csaj a 80-as, 90-es évekből és talán kicsit úgy is éreztem magam. Ami azt illeti sohasem rajongtam se a rock zenéért, se az öltözködési stílusukért, de biztos vagyok benne, hogy Hedi Slimani Saint Laurent lánya sokat változtatott ezen. Már régóta kerestem egy igazi motoros dzsekit, és végre meg is találtam a tökéleteset. Imádom a pufi steppelést a vállán és az ujjain, hogy nem galléros a nyaka, de az aszimmetrikus cipzár gallérban végződik. Nagyon jól fog passzolni az ehhez hasonló egyszerű szettekhez és a csinos ruhákhoz is egyaránt. A choker (nyakpánt) úgy érzem szintén nagy szerelem lesz, de mivel a boltokban csak a 90-es évekből maradt kemény hálós darabok vannak, így kénytelen leszek magam csinálni őket. Most az új khaki színű horgolt pulcsimra esett a választásom és kék farmerral vettem fel, mert feketével túl sötét és egyhangú lenne. A sminkemet a hangulat fokozásaként fekete füstösre festettem, de az alsó részt fekete helyett zölddel emeltem ki.
Ne féljetek attól, ha a darabok összeállítása után olyan szettet kaptok, amit nem teljesen jellemző az öltözködésetekre, annak ellenére, hogy a ruhadarabok egyenként a stílusotokat tükrözik. A divat az önkifejezés megannyi módjáról és a kísérletezésről szól. Lépjetek ki kicsit a komfortzónátokból és az egyhangúságból, mindig merjetek megújulni és újat mutatni.
Jacket & Sweater / Dzseki és pulcsi - H&M
Jeans / Farmer - Cross
Boots / Csizma - CCC
Ring / Gyűrű - Tchibo
Choker - DIY

You Might Also Like

2 megjegyzés

recent posts

Facebook

Pinterest